God didn't promise days without pain, laughter without sorrow, sun without rain, but He did promise strength for the day, comfort for the tears, and light for the way. And ME to share all the pain, laughter, tears, sorrow,happiness, sun and rain with you! Let us endure all the 暴风雨 and 彩虹 together!

Sunday, June 04, 2006

Updates - last weekends of holidays

There is some updates of what I've been doing for the past 3 days....

For the past 3 days.... I've been watching 绿光森林 on youtube . (I can't wait to watch it on channel U. cos' I may miss it due to clinicals...)

I think I cried very episode.... luckily it is either nobody in the room or that all was sleeping... lolz....

The show is very touching, sad, heart-warming .......

It is not all about romance.... there are scenes regarding promises, education, music, love , friendship, childhood, sportsmanship, jealousy .... and lots more....

For more details regarding the story, please go to : http://u.mediacorptv.com/greenforest.htm

There are alot of nice quotes that inspires and motivates me. Will blog about it when I have the time to watch it again . The songs in the shows are very touching too.... =)




无法开口 - 苏永康

如果我知道太多
那关于相遇的错过
奋不顾身的追求能找到什么
如果你等得太久
请相信我不曾经过
想装上翅膀飞到你身后
爱很浓心很空
该怎么停在你心中
只剩长已久的寂寞时间
带不走
爱很多心很痛
究竟有多少次错过
这唯一的承诺深深埋在心中
我却无法开口
相信放在心中愿随时为你保留
真爱在我口袋别让风把它带走
思念不能放开它就像潮水
难以回收
就算相拥一秒种就已足够
如果我知道太多
那关于相遇的错过
奋不顾身的追求能找到什么
如果你等得太久
请相信我不曾经过
想装上翅膀飞到你身后
爱很浓心很空
该怎么停在你心中
只剩长已久的寂寞时间
带不走
爱很多心很痛
究竟有多少次错过
这唯一的承诺深深埋在心中
我却无法开口
相信放在心中愿随时为你保留
真爱在我口袋别让风把它带走
思念不能放开它就像潮水
难以回收
就算相拥一秒种就已足够
爱很浓心很空
该怎么停在你心中
只剩下依旧的寂寞时间
带不走
爱很多心很痛
究竟有多少次错过
这唯一的承诺深深埋在心中
我却无法开口




三个字 - 曾之乔, 阮经天

爱情不是一道选择题
我知道那个时候你就已经做了决定
你心里永远都有着一个相信
而我的相信
就是支持着你的相信
因为我心里有三个字
不能告诉你
如果没有
你和他的约定
我的爱
会不会有一种权力
成为你的行李
陪着你去旅行
无论是北极还是云里
我还守着
我和他的约定
最后幸福会
写下一份证明
就算没有生气
就算还会伤心
无人相信生命的奇迹
不该再用我的爱困住你
不该再让你眼中有泪滴
好不易去找寻
那三个字的替代者
也许我们从此不再相遇
永远记得你微笑的眼睛
别伤心你放心
我知道三个字的意义
如果有一天命运让我们再次相遇
而你的答案还缺少一个回应
或许你不知道
其实我也在等待另一个奇迹
我还守着我和他的约定
最后幸福会写下一份证明
就算没有生气
就算还会伤心
无人相信生命的奇迹
别伤心你放心
我知道那三个字的意义
当你笑着找到你的相信
我会将这三个字化作



一个人的星光 - 苏永康

在末班车上
一个人回家路上
这个城市
到处是熄灯的窗

夜色有点亮
有星星出现在远方
和我一样
孤单的在发着光

分手就像
失去翅膀
想念着你的我
飞不到原来的方向
我一路上
不断回头看
多么希望
你会阻止我去流浪

如果天空闪着我点亮的光
你的世界是否会变得宽广
我只有离开你的倔强
却没有能忘记你的力量
就像眼前黑夜关不掉星光
每当像现在我感觉到悲伤
我会努力用你教我的方式飞翔
回家的路虽然很漫长
但是我至少会比较勇敢
试着飞向你不在的地方

分手就像
失去了翅膀
想念着你的我
飞不到原来的方向
我一路上
不断回头看
多么希望
你会阻止我去流浪

如果天空闪着我点亮的光
你的世界是否会变得宽广
我只有离开你的倔强
却没有能忘记你的力量
就像眼前黑夜关不掉星光
每当像现在我感觉到悲伤
我会努力用你教我的方式飞翔
回家的路虽然很漫长
但是我至少会比较勇敢
试着飞向你不在的地方

在回家时候
一个人守着星光
我期待你
能给我一点希望

希望



幸福笑容 - 阿爆

想有幸福的笑容
就好像名字写在沙漠
只要是一阵微风吹过
轻轻松松就把我的所有带走

走在黑夜的宇宙
看不到哪里才是尽头
向前走握紧还在颤抖的手
才能够让自己不疑惑
想听你说要紧握着执着
要带着我那一年的悸动
那一刻的梦
那时候你总支持我
坚强往前走你却不在左右

走在黑夜的宇宙
看不到哪里才是尽头
向前走握紧还在颤抖的手
才能够让自己不疑惑
谁能给我一支神奇的锁
轻轻一开就让寂寞飞走
好希望有人
教我怎么忘记伤痛
触碰以为遥远的梦
想听你说要紧握着执着
要带着我那一年的悸动
那一刻的梦
那时候你总支持我
坚强往前走你却不在左右

坚强往前走你却不在左右




Forever - 立威廉

how can it be true
how can it be real
how can u fall for someone in just a moment of time
i must be dreaming and this dream should never die
baby u, show me forever
and it's love.
i feel the warmth on your lips
i am lost inside ur breathe
i can reach the stars
believe in angels that fly
i found the taste of sorrow
if i can't have u near
my whole world's around u
like the stars would shine, forever
i feel the warmth on your lips
i am lost inside ur breathe
i can reach the stars
believe in angels that fly
i found the taste of sorrow
if i can't have u near
my whole world's around u
like the stars would shine, forever
(baby) u can be sure
i'll always be here
u had me believed in love when u whipered into my heart
i'll be ur only and u'll be the only light
baby u, show me forever
and it's love


Just as I was copying the lyrics into the blog, I was listening to these songs. Soon, tears flow out.... it reminded me of the scenes in the show. =)


Okay.... time for me to get ready in bed. I just realise I didn't do much readings for my clinicals.... But NOW I will. After watching what I wanted to watch... ;)

0 comments (click to comment):